19

طرز تهیه مرغ کنجدی خوشمزه یک غذای جذاب برای روزهای شلوغ


طرز تهیه مرغ کنجدی

سلام! امروز می خواهیم طرز تهیه مرغ کنجدی را یاد بگیریم. این یک دستور خوشمزه و ساده است که می تواند یک غذای کامل و سالم را برای شما فراهم کند. این غذا با مواد تازه و مغذی درست می شود و طعم دلچسبی دارد. پس بیایید شروع به یادگیری این دستور پخت کنیم که مطمئنم دوستش خواهید داشت!

برای تهیه مرغ کنجدی خوشمزه و مقوی ابتدا پیاز و هویج را در روغن زیتون تفت دهید تا نرم شوند. سپس فلفل، نخود، ذرت و گوجه فرنگی را اضافه کنید و مقداری آب بریزید تا نیم پز شود. برنج قهوه ای را بشویید و به مخلوط اضافه کنید تا بجوشد. جوجه ها را با آب لیمو و ادویه ها طعم دار می کنند و در دانه های کنجد می پیچند و در تابه یا فر می پزند.

محتویات اصلی اندازه ی
فیله مرغ 4 عدد
کنجد کافی
لیمو ترش کافی
روغن زیتون و جعفری کافی
نمک و فلفل کافی
مواد دیگر اندازه ی
برنج قهوه ای 2 فنجان
پیاز 2 عدد
هویج 2 عدد
نخود فرنگی 2 قاشق غذاخوری
ذرت 1 قاشق غذاخوری
فلفل شیرین 1 قطعه
گوجه فرنگی 2 عدد
پودر سیر، پاپریکا، زیره سبز، ادویه دودی، پودر فلفل سیاه، پودر گشنیز، کاری کافی

طرز تهیه مرغ کنجدی

مرحله 1: آماده سازی پایه سبزیجات

ابتدا یک قابلمه بزرگ را با کمی روغن زیتون گرم کنید. پیاز را پوست گرفته و ریز خرد کنید و در تابه قرار دهید تا نرم و طلایی شود. سپس هویج ها را پوست بگیرید و به همین ترتیب برش دهید و به پیاز اضافه کنید. همه چیز را با هم سرخ کنید تا هویج ها نرم شوند و عطرشان ظاهر شود.

مرحله 2: سبزیجات و آب را اضافه کنید

وقتی هویج نرم شد، فلفل، نخود و ذرت خرد شده را اضافه کنید و با هم تفت دهید تا سبزیجات نرم و معطر شوند. گوجه فرنگی خرد شده و ادویه ها را اضافه کنید و تفت دهید تا گوجه ها کمی نرم شوند و مواد خوب مخلوط شوند. نصف لیوان آب اضافه کنید و در قابلمه را ببندید تا مواد نیم پز شوند.

مرحله 3: پختن برنج

در همین حین برنج قهوه ای را خوب بشویید و با کمی نمک خیس کنید. اجازه دهید برنج حداقل یک ساعت خیس بخورد. برنج را همراه با آبی که در آن خیس کرده بودید داخل مخلوط سبزیجات بریزید. صبر کنید تا برنج کاملا نرم شود. در آخر در قابلمه را ببندید و اجازه دهید برنج دم بکشد.

مرحله 4: مرغ را مزه دار کنید

فیله های مرغ را در یک کاسه بزرگ قرار دهید. آب لیموترش تازه، کمی نمک و فلفل را به همراه کمی روغن زیتون اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مرغ را با این مواد مزه دار کنید. اجازه دهید مرغ حداقل یک ساعت در یخچال بماند تا طعم آن با مرغ مخلوط شود.

مرحله 5: پختن مرغ

فیله های مرغ مزه دار شده را از یخچال خارج کرده و هر کدام را در کنجد بغلتانید تا کاملا آغشته به کنجد شود. سپس مرغ ها را در یک تابه گریل داغ قرار می دهیم و هر طرف آن را تفت می دهیم تا طلایی و پخته شود. همچنین می توانید مرغ ها را در فر قرار دهید و با دمای 180 درجه حدود 15 دقیقه بپزید تا کاملا طلایی شوند.

مرحله 6: سرو کنید

پس از انجام تمام مراحل، مرغ کنجدی را به همراه برنج دم کرده در ظرف مورد نظرتان بریزید. برای تزیین می توانید از مقداری جعفری تازه خرد شده و چند تکه لیموترش تازه استفاده کنید. حالا غذای شما آماده است! نوش جان.

آموزش غذای مرغ

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا