11

مایکروسافت و OpenAI باز هم به نقض کپی‌رایت متهم شدند


هشت رسانه آمریکایی از مایکروسافت و OpenAI در دادگاه فدرال شکایت کردند و ادعا کردند که این دو شرکت از مقالات تولید شده توسط رسانه های بزرگ در محصولات خود استفاده کرده اند. هوش مصنوعی آنها از ژنراتور خود استفاده می کنند. بدون کسب مجوز رسانه ها گفتند که مایکروسافت و OpenAI اطلاعات نادرست را به این مقالات نسبت داده اند.

این بر اساس گزارش CNBC است هشت رسانه آمریکایی از کار ChatGPT، دستیار هوش مصنوعی Copilot، موتور جستجوی Bing و سایر محصولات مایکروسافت ابراز نارضایتی کردند. این فایل نشان می‌دهد که سرویس‌های ChatGPT و Copilot از میلیون‌ها مقاله از ناشران بدون کسب مجوز و بدون رعایت حق نسخه‌برداری استفاده کرده‌اند.

شاکیان پرونده عبارتند از: ننیویورک دیلی نیوز، Chicago Tribune، Orlando Sentinel، Florida Sun Sentinel، Mercury News در کالیفرنیادنور پست، ثبت نام شهرستان اورنج در کالیفرنیا و پایونیر. همه این پست ها در مورد سرمایه جهانی آلدن متعلق به.

OpenAI در بیانیه ای گفت: “ما در ساخت و طراحی محصولات خود برای حمایت از سازمان های خبری نهایت دقت را می کنیم. قبلاً از حساسیت آلدن گلوبال کپیتال اطلاعی نداشتیم. اما ما همیشه روابط خود را با سازمان های خبری در سراسر جهان حفظ کرده ایم تا بتوانیم فرصت ها و مشکلات آنها را بررسی کنیم و راه حل هایی برای رفع آنها پیدا کنیم.

یکی از سخنگویان OpenAI خاطرنشان کرد که مشارکت‌های جدیدی ایجاد کرده است و قصد دارد از قابلیت‌های ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT برای تعمیق ارتباط بین ناشران و خوانندگان استفاده کند.

شاکیان ادعا می کنند که OpenAI از مجموعه داده های متنی خود برای آموزش مدل های زبان بزرگ GPT-2 و GPT-3 استفاده کرده است. ناشران اشاره کردند که مایکروسافت اطلاعات رسانه ها را از طریق موتور جستجوی Bing جمع آوری می کند و سپس از آن برای ارائه پاسخ به سوالات کاربران از طریق Copilot استفاده می کند.

نتایج Copilot اغلب شامل پیوندهایی به وب سایت ها نمی شود. بنابراین، کاربران تبلیغات رسانه ای را نخواهند دید و در نهایت هزینه ای برای اشتراک پرداخت نخواهند کرد.

چهار ماه پیش نیویورک تایمز همچنین از OpenAI به دلیل نقض حق چاپ در چت ربات ChatGPT شکایت کرد. OpenAI در ژانویه اعلام کرد که این مشکل بی اساس است و هدف آن حفظ یک “اکوسیستم خبری سالم” است. سام آلتمن وی در همان زمان اعلام کرد که از شکایت نیویورک تایمز شگفت زده شده است. زیرا استارت آپ OpenAI می خواست مبلغی را به خبرگزاری نیویورک تایمز بپردازد.

در ماه های اخیر، OpenAI با تعدادی از شرکت های رسانه ای از جمله شریک شده است اکسل اسپرینگر و فایننشال تایمز این شرکت قراردادی را امضا کرد که به استارت‌آپ تحت حمایت مایکروسافت اجازه می‌دهد از محتوای ناشران برای بهبود مدل‌های هوش مصنوعی خود استفاده کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا